Kundalini jooga

Kundalini jooga tund koosneb krijast (harjutuste osa), lõdvestusest ja meditatsioonist. Tunni alguses räägime vedi ka joogalikest eluviisidest, -filosoofiast, -tehnikatest, -toitumisest jms.Tunni kestvus 1,5 tundi.

Tund sobib nii päris algajale kui ka edasijõudnule ning igale vanusele ja füüsilisele vormile, igaüks saab tunnist seda, mida hetkel just vajab.
Tundi tulles võta võimalusel kaasa (vajadusel leiame ka kohapealt): joogamatt või lambanahk, pleed enda katmiseks, veepudel. 
Kanna soovitvalt heledaid, naturaalsest materjalist ja õhku läbilaskvaid riideid.

Tundi juhendab Margus Teg Karan

Mida kundalini jooga annab?
1. Õpid oma keha tundma – tekib suurem teadlikkus kehas toimuvatest protsessidest, kontrollima ja parimal moel kasutama. Muutud sitkemaks, vastupidavamaks ja paindlikumaks; sinu füüsiline vorm paraneb, sest töötavad kõik lihasgrupid. KJ tugevdab ja ehitab lihaseid, sest lihas, mida ei kasutata pidevalt, hakkab atrofeeruma.
2. Üldine tervislik seisund paraneb. KJ tegeleb immuunsüsteemi ja närvisüsteemi tugevdamisega, kogu organismi puhastamise ja tasakaalustamisega.
3. Stimuleerib kehavedelike ringlust. Suurenenud südamelöökide ja sisemiste kudede ja organite massaazi tõttu suurendab KJ vere, lümfi ja teiste kehavedelike ringlust. Veri peab liikuma varvastest südameni. Varvastes ei ole teist südant, mis pumpaks ja võitleks maa külgetõmbejõuga. Veenides on klapid, mis takistavad verd uuesti alla langemast, nii et joogaharjutused, mis suruvad jalgu ja alakeha, aitavad tuua vere veenidest südamesse. Veri peab jõudma ajju. Seda abistavad kõik joogaasendid, kus pea on madalamal kui keha. Lümfiringlus, oluline immuunsüsteemile, toimub läbi kaudse lihastesurve. Lümfisüsteemil ei ole samaväärset organit nagu vereringel süda, nii et joogaharjutuste surve töötab intensiivselt lümfiringlusega. Sisenõrenäärmetel, tervise valvuritel, ei ole lihaseid, mis viiksid nende eritised verre. Jooga masseerib näärmeid, tühjendab neid, hoiab nad elavad ja aitab neil omavahel suhelda. Paljud joogaharjutused hõlbustavad sisenõrenäärmete tööd stimuleerides ajuripatsit läbi rütmilise hingamise ning läbi heli ja mantra rütmi.
4. Koed puhastuvad. Ükskõik kui õigesti me ka ei toituks, kiputakse ületama oma keha isepuhastuse võimet. Kusihape, kaltsiumikristallid ja paljud teised jäätmed ja mürgid ladestuvad kudedesse ja liigestesse. Nad muudavad meid kangeks ja põhjustavad palju haigusi. Lihaste venitus ja sisemine massaaz toovad jäätmed tagasi ringlusse, nii et kopsud, neerud, soolestik ja nahk on võimelised neid eemaldama.
5. Koordinatsioon ja aju poolkeradevaheline töö paraneb.
6. Muutud rahulikumaks. Õpid, kuidas keerulistes olukordades neutraalset meelt säilitada ja tasakaalu saavutada.
7. Saad parema kontakti oma sügavama olemusega. Tunnetuse, intuitsiooniga, mis aitab sul aru saada, kes sa oled ja mis on su eesmärk elus.
8. Saad lisaenergiat ning õpid, kuidas seda ise „toota”.